27 november 2007

Trög Tisdag

Har problem med värk i armarna. Mest utsidan av underarmarna. Men också mellan skulderbladen, upp mot nacken. Inte värk, egentligen, mer stelhet eller segt.

Blev ovanligt trött idag, efter att ha jobbat två timmar.

Idag blev det mer läkemdel än på länge: på morgonen 400mg Brufen + 250mg Paraflex.
Till lunch samma dos.

Och nu, efter jympan, samma dos igen + 1g Alvedon. Väntar nu på att de ska ha effekt.

Av vilken anledning går jag och jympar när jag känner mig så kass? Troligtvis för att jag någonstans hoppas att det på sikt har positiv effekt och så är det roligt att träffa mina jympakamrater.

Funderar på det där med skador - rör man inte på sig ja då blir det ju inga skador. Äter man fel och inte rör på sig ja då kan man ju i och för sig få en massa sjukdomar. Men du blir inte skadad. Läste någonstans på en anslagstavla (tror jag): "Är man tillräckligt intelligen så behöver man inte motionera." Nåt å fundera på...

Kolla också mina andra bloggar: NGN-Blogglista
ngn.blogga.nu är uppdaterad

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: