02 november 2007

2007-11-02. Ibland klappar det till.

Var på jobbet. Jag hade idag ansvaret för vår s.k. fredagsfika. Inget att förhäva sig över, normalt, för mig var det tydligen väldigt ansträngande. När jag var klar och satt vid min dator (jag är IT-samordnare) så liksom det bara blev stopp ca kl 11:00. Men jag hade föresatt mig att jobba till 12:00 så jag pressade mig.

När jag sedan gick till bilen var det som om allt gick i slow motion. Kraften i benen avtog, armarna värkte. Ländryggen värkte och så fick jag ont i en "fläck" mitt i stora stjärtmuskeln (gluteus maximus) på högra sidan. Nacken värkte, kändes som om andas jag för häftigt så får jag en s.k. nackspärr. Musklerna på övre delen av ryggen värkte. Käkmuskulaturen i käkvinklarna värkte?
Värk på höger handrygg. Knäna värker. Och så då en näst intill förlamande trötthet.

När jag kom till bilen fick jag fram mina läkemedel (Alvedon & Brufen). Det blev 1g Alvedon och 800mg Brufen. Sedan fick jag vänta tills det lugnade ned sig. Satt och vilade i bilen.

Körde hem packade ur bilen. Plockade iordning. Åt mat. Nu känns det lite bättre. Ska strax gå och lägga mig och vila fram till klockan 15:00.

Hustrun ska hämtas på jobbet 16:00.

Inga kommentarer: