25 november 2007

Söndag

Åt upp hustruns mat. Ändå hade hon noga informerat mig om vad jag skulle äta. Och ändå åt jag fel mat. Jag kunde helt enkelt inte för mitt liv komma ihåg vad vi kom överens om. Jag måste börja skriva upp sådant också.

Idag prövade jag om enbart koffein kan ha tillräcklig effekt på mina besvär. Tog 100mg koffein på förmiddagen. Kan nu meddela att det har det inte. Möjligtvis att man ska kombinera koffein med annat preparat i så fall. Finns magnecyl med koffein t.ex. på Apoteket.

Koffein har ju en kärlvidgande effekt, främst på s.k. perifera (de små yttre blodkärlen). En teori bakom värk orsakad av nervpåverkan är ju att det skulle kunna vara bristande blodförsörjning av nerven som ligger bakom värken. Om då kärlen vidgas, generellt, så kan man ju tänka sig att det blir mer syre och näring ut till delar som annars inte fått så mycket.

En annan test.
Preparatet Zon 2,5% gel. Som mest är tänkt att lindra värk, utifrån, via huden. S.k. lokal verkan. Använde jag, i ren desperation, på mina extremt kliande eksem på vaderna, som kommer som ett brev på posten varje höst, och det slutade klia nästan omedelbart och effekten sitter i förhållandevis länge.

Nu, ca 17:30, tog jag 400mg Brufen och 250mg Paraflex. Efter att ha vilat en stund.

Kolla mina andra bloggar också: NGN-Blogglista
NGN-politik & ngn.blogga.nu har färska uppdateringar.

Inga kommentarer: