10 november 2007

Uppehållsförsök

Idag försöker jag utan läkemedel. Tycker att det är bra att göra det emellanåt. Annars vet jag inte om jag ligger på rätt nivå. Jag vill inte ta mer än vad som behövs. Det är tufft för kroppen med alla dessa främmande ämnen (det räcker ju egentligen med alla livsmedelstillsatser).

Än så länge går det bra (09:51).

Tillägg (11:01): Tillbaka från en rask promenad. Känns fortfarande bra? Något ökad värk i högerarmen men inget som kräver medicinering.

Tillägg (14:55): Fortfarande OK?

Tillägg (17:50): Ännu inget alarmerande. Svidande brännande smärta i höger tumme. Inget att göra åt. Går ändå inte att medicinera bort. Samma med väsandet i huvudet.

Tillägg (19:37): Nu har det börjat bli lite svårare. Tummen bränner som attan och det väser/tjuter högt i huvudet och musklerna i övre delen av ryggen samt nackmuskulaturen börjar bli spända som fiolsträngar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är nu inne på att tröttheten kanske är ett sätt för kroppen att få stopp på oss när vi tar i för mycket????

Nisse sa...

gunveig:
Det tror jag med men det blir knepigt när det där "tar i för mycket" egentligen är nästan inget alls.

Hela tiden ställer jag "ta i" i relation till andras förmågor.