06 november 2007

Segt

Känner mig seg. Är liksom långsam (försiktig) i rörelserna. Blir "hastigt" sämre? Med hastigt menar jag då att jag märker försämring från en vecka till nästa.

Idag har jag jobbat, ca 3 timmar, promenerat ca 2,5 km och varit på jympa (55 min).

Förr var det så att jag blev piggare och starkare ju längre in i terminen jag kom. Nu är det tvärt om. Orkar mindre och mindre.

Den här kroppströttheten är jobbig. Och all småvärk. Och all stelhet. Notera att jag skriver "småvärk". Jag tar antagligen så mycket läkemedel nu så att det inte gör mycket ont. Men det blir segt och orken tryter.

Det är tur att man är så j-a positiv!

2 kommentarer:

Kristina sa...

"Segt"
Nu kommenterar jag igen.. vill bara säga att jag är medlem i samma klubb...den positiva!
Jag känner igen mig i kroppströttheten och stelheten.Äter också mycket mediciner. Jag blir trött av smärtan men också av medicinerna, tror jag, "liksom dubbelt upp".
Men vad skulle vi göra utan smärtlindring? Kram!

Nisse sa...

Kristina:
Vi, du & jag, är med i många klubbar nu...

Kramar!