05 december 2007

Relativt OK Onsdag (än så länge)

Idag hade jag avsatt tid för att ringa till vårdgarantisamordnare på ortopedkliniken, inom NU-sjukvården, i Uddevalla.

Hade ingen större förhoppning då jag fått ett papper från dem att de har 8 månaders väntetid. Jag omfattades då av vårdgarantin eftersom jag (min doktor) åberopat just vårdgarantin. Det där kan ju innebära att man blir skickat precis vart som helst.

Jag ringde och fick uppge personnummer och telefonnummer och så blev jag upplyst av en s.k. röstrobot om att jag skulle bli uppringd ca 09:20. 09:17 ringde de, inte illa!

Jag blev änna stum. Det visade sig att det skulle gå jättebra att skicka mig till dit jag ville. Till doktorn som opererade mig och som nu jobbade i privat företag (IFK-kliniken(?)). Det hade nämligen skrivits avtal om just vårdgarantipatienter som inte kunde behandlas inom NU-sjukvården. Och det var just t.ex. nackar. Det där innebär att jag inom tre månader kommer att få träffa doktorn som opererade mig. Och då via vårdgarantin. Jag slipper då att söka via det s.k. fria vårdvalet. Det är inte lika förmånligt. Och dessutom kan hemmaregionen eller hemmasjukhuset bli sura. Men inte via vårdgarantin. Då är det gröna papper, hela vägen.

Ibland blir man liksom bara jätteförvånad.

Bassängavslappningen var idag jättebra. Det blev dock lite konstigt i bastun, efteråt. Läs mer om det på ngn.blogga.nu

Läkemedel: I går kväll tog jag 10mg Stesolid. Morgondosen blev 400 mg Brufen + 250 mg paraflex + 1g Alvedon. Lunch: 250 mg Paraflex + 1g Alvedon.

Besvärsläget Öppnas i ett nytt fönster.

Kolla också mina andra bloggar: NGN-Blogglista. ngn.blogga.nu är uppdaterad.

Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerar stort till att få träffa din läkare.

Kramar!

Kristina Birkesten sa...

Grattis! Det är ju helt suveränt! Men du har också klarat att vara envis och det är starkt.
Blev lite imponerad av din "besvärslägeskarta" Hur gör man en sådan månne?
Hoppas segheten ger med sig snart. Varma tankar och kram!