03 december 2007

En Måndag med lite nya värkhugg?

Besvärsläget: Mest störande att det hugger till nere i ländryggsregionen, ut mot sidorna, ca, vid höftbenskammen, mest vänster och så känner jag hur de spända i musklerna i ryggen, liksom vandrar vidare ned utmed ryggraden, breder ut sig. Emellanåt känns också värken i hela högerarmen som rätt så besvärande.

Minnesläget: Nu har jag blivit med analog fickkalender. Håller på att fylla i den. Nästa steg är att synka med hustrun.

Läkemedel: Idag blev det: 400mg Brufen + 250mg Paraflex på morgonen. Vid ca 11:00 tog jag: morgondosen + 1g Alvedon. Och nu 20:20 blev det en upprepning av lunchdosen. I går kväll tog jag också 10mg Stesolid.

Glöm inte att skicka ett mejl för att protestera mot Blogger/Google's tillkrånglande för de som kommenterar: comment-layout-back@googlegroups.com (Jag står som s.k. moderator för den gruppen)

Kolla också mina andra bloggar: NGN-Blogglista. ngn.blogga.nu är uppdaterad.

Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

Kristina Birkesten sa...

Nisse! Hugg i ländryggsregionen är jag väl bekant med, och hur det går utmed sidorna.
Har du det så här till och från eller är det nytt?
Dessa sämre perioder kan man ju bli galen på men vad gör man? Mer än att bli medlem i GNYu?
Kramar!

Nisse sa...

Kristina: Tjena!
Det är nytt, för den här gången. Förra omgången 2001-2005 had jag liknande hugg. fast på andra kroppsställen.

Nuvarande hugg är nya för den här omgången...

Så det är mer ett konstaterande att det går mot sämre tider :o(

Sköt om dig! Ska kika på dina "problem" i morgon Onsdag, kanske.

Ska ringa ortopeden i Uddevalla då och prata vårdgaranti med dem och så ska jag ju till bassängavslappningen. Det ska väl bli någon liten stund över... :o)