08 december 2007

Stel lördag och ledig fredag.

I fredags var vi till Tofta Gård på Orust. Och eftersom jag tänkt dricka alkohol höll jag inne med medicineringen. Kan upplysa om att det funkar fint med västkustinspirerat julbord. Kall öl i varm badtunna, ute. Och Öl, snaps och vin till maten.

Så fredagseftermiddagen var lös och ledig.

På fredag förmiddag var det desto stressigare. Höll på att gå in i min gipsskivevägg. Enligt regler jag inte tänker gå in på så var jag ”tvungen” att beställa 9st datorer mot normalt 5st.

Så det blev ordentligt stressigt. Känns faktiskt fånigt, ärligt. Även om jag vet om att jag numer har begränsningar som gör att jag inte klarar att jobba mer än 10 timmar per vecka och att jag denna fredag morgon arbetade 2 timmar och 40 minuter.

Som grädde på moset ringde chefen och ville att jag skulle göra lite extra jobb när jag hade 5 minuter kvar på min arbetstid. Lyckades avstyra de där dumheterna så det gör jag på måndag i stället.

Idag, lördag, är det betydligt stelare, och mer värk i kroppen och jag har fått ladda in med mina nu vanliga medicindoser: 400mg Brufen + 250mg Paraflex + 1g Alvedon. En morgondos, en till lunch och en nu till kvällen.

Har inte nämnt det tidigare men jag har ett besvär som blivit lite mer störande än tidigare. Det är ett slags smattrande, dunkande ljud i vänster öra. Det lär visst vara någon liten pyttemuskel som får spatt. Låter som en duttande kulspruta.
Även om det är rätt så eländigt så tycker jag nog att det är rätt så bra. I alla fall hyfsat.

Kolla också mina andra bloggar: NGN-Blogglista. ngn.blogga.nu är också uppdaterad.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: