28 oktober 2007

Min sjukhistoria 2003 (2:a upplagan)

Under hela den tiden hade jag besvär kvar. Ingen känsel i tummen. Värk i högerarmen. En tinnitus som kom när jag suttit för länge och som försvann av promenader. Men läget var ändå sådant att jag tycket att det fungerade väl ganska bra så under tidig sommar 2003 friskskrev jag mig till 100%.

Efter den sommarsemestern gick det sedan snabbt utför. Jag blev sjukskriven igen; 25%, 50%, 75% och i augusti 2003 gick det inte längre. 100% sjukskrivning igen. Nu hade jag massor med besvär. Värk i hela högersidan av kroppen. Ständig tinnitus. Känselbortfall som kröp upp mot armbågen. Brännande / svidande smärta. Och så massor med muskelryckningar. Och domningar och rysningar / hudstramhet (huden liksom fryser) över nästan hela kroppen. Och så denna förlamande trötthet. Ett illamånde som hörde samman med en otäck värk i hö ljumske. Huvudvärk. Kroppen förde definitivt sitt eget liv.

Livet kändes väldigt hopplöst – vart var det på väg? Hamnar jag i rullstol nu? Vad är det som händer i kroppen? Diskbråcket var ju borta? Vad är det för fel nu?

Läs mer om min sjukhistoria på: Det hela började hösten 2001. År 2003

Inga kommentarer: